Informācija pa tālruni: +370 61170170

Mārrutki

Mārrutki

Mārrutki

Šis augs atrodams Eiropā un Āzijā. Izmanto mārrutku saknes un lapas.

100g mārrutku – 68 kcal

Mārrutki satur fosforu, sēru, kāliju, kalciju, dzelzi, nātriju, magniju, vitamīnus A, B, C un E.

Ļoti vērtīgi veselībai

Mārrutkiem ir antibakteriāla iedarbība, tie cīnās pret vīrusiem un sēnītēm, veicina vielmaiņu, regulē nieru darbību, palielina organisma pretestības spējas. Tie satur vairāk C vitamīna nekā citroni vai apelsīni. Fitoncīdu daudzuma ziņā mārrutki ieņem augsto vietu tūlīt pēc sīpoliem un ķiplokiem. Lai apgādātu organismu ar tam nepieciešamajiem vitamīniem un minerālsāļiem, mārrutkus īpaši iesaka lietot gada pārejas periodos (rudenī - ziemā un ziemā – pavasarī).

Saasina maņas

Rīvēti mārrutki ar tiem raksturīgo spēcīgo garšu ir daudzu ēdienu un svaigo dārzeņu salātu sastāvdaļa. Tos pasniedz arī ar krējumu un citronu kā garnējumu gaļas ēdieniem, aukstā vai karstā veidā pasniegtajiem zivs ēdienus.

Saglabā svaigumu

Mārrutkos ir dabiskas antibakteriālas vielas- fitoncīdi, un tiem ir pārsteidzošas īpašības. Sviests, gaļa vai zivs, kas ietīta mārrutka lapās, saglabājās svaiga daudz ilgāk, jo  fitoncīdi baktērijām  neļauj attīstīties.

Noved līdz asarām

Ja mārrutki ir svaigi un stipri, tajās esošās ēteriskās eļļas bieži mūs noved līdz asarām vai šķavām. Tad pēc maltītes, lai mazinātu acu un kakla kairinājumu, vajadzētu paostīt baltmaizes šķēli.